Stipendordningen Drømmestipendet har Norsk Tipping og Norsk kulturskoleråd samarbeidet om i 15 år. I år skal 1,5 millioner kroner utdeles til 100 unge kulturutøvere i alderen 13-20 år.
Det er Sponsor- og Eventforeningen som står bak denne prisen, som omfatter ti ulike kategorier: Årets Sponsorkampanje, Årets Idrettsponsor, Årets Kultursponsor, Årets Samfunnsengasjement, Årets Sponsorobjekt, Årets Innovasjon, Årets Eksterne Event, Årets Interne Event, Årets Perle og Årets Bransjepris.
– Det som har slått juryen i denne prosessen er at det utføres usedvanlig godt spons- og eventarbeid i Norge. Dette året har det dessuten kommet inn helt nye søkere, små og store, som i tillegg har god geografisk spredning, sier juryleder i Sponsor- og Eventprisen, Rune Bjerke.
Kategorien Årets Kultursponsor har to nominerte. Den ene er altså Norsk Tipping for Drømmestipendet, den andre er OBOS for sitt totale sponsorprogram innen kultur.
Hvem som vinner kategorien bekjentgjøres i forbindelse med et arrangement onsdag 31. januar 2018.
Sponsor- og Eventforeningen er en interesseorganisasjon for virksomheter som forholder seg til sponsing og event som kommunikasjons- og markedsføringsverktøyer, enten de er sponsor, sponsorobjekt, eventselskap eller på annet vis involvert i sponsing og/eller event. Foreningen har i dag rundt 180 medlemsvirksomheter.
Tekst: Egil Hofsli (Utlagt: 3. januar 2018)