Martin Rønning Gaustad (Født 1984) er utdannet innen medier og kommunikasjon. Siden 2017 har han vært kommersielt ansvarlig for musikkfestivalen by:Larm. Der har han hovedansvaret for alle samarbeidspartnere i festivalen.
Det Gaustad legger mest vekt på i sin rolle i by:Larm, er å finne samarbeidspartnere som vil bidra til å løfte den norske musikkbransjen og som har et gjennomgående fokus på bærekraft.
Det viktigste for samarbeidspartnere i festivaler er gode aktiviseringer, og Gaustad har gjennom årene i by:Larm arrangert prisutdelingen «Årets Stjerneskudd» i samarbeid med Norsk Tipping. Dette har blitt en viktig utdeling for unge artister i Norge. Blant vinnerne er Girl In Red, Isah og Metteson.
Som brobygger mellom den utøvende kulturen, musikkorganisasjonene og kommersielle aktører har Martin Gaustad hele tiden jobbet for å fremme unge norske artister. Det å kunne gi unge kunst- og kulturutøvere en sjanse gjennom Drømmestipendet er noe Martin Gaustad sier han gleder seg masse til.